tisdag 13 oktober 2009

Stereotyper

Hur stereotyp är du? Stämmer den gambla fina polariserade indelningen som det svenska folkhemmet är uppbyggt å? Kommentera nedan och säg om mönstret har brutits i ditt fall...

Om man röstar å Moderaterne
är man arg officer eller präst,
med SEB som bank,
prenumurerandes å Svenska Dagbladet,
och vid döden anlitas privat lokal begravningsbyrå.
Kyrklig begravning.

Om man röstar å Folkpartiete
är man småföretagare eller lärare,
med Handelsbanken som bank,
prenumurerandes å Dagens Nyheter,
och vid döden anlitas privat lokal begravningsbyrå.
Borgerlig begravning.

Om man röstar å Centerpartiet
är man bonde eller homosexuell (dock ej båda),
med Föreningsbanken (numer Swedbank) som bank,
prenumurerandes å lokaltidning,
och vid döden anlitas lokal begravningsbyrå.
Kyrklig begravning.

Om man röstar å Socialdemokraterne
är man jobbare eller karriärist,
med Sparbanken (numera Swedbank) som bank,
köpandes Aftonbladet,
och vid döden anlitas Fonus.
Kyrklig partibegravning.

7 kommentarer:

  1. Detta inlägg stämmer ju inte: Anton Abele, Moderat, läser ju Metro och inte SvD:

    http://www.youtube.com/watch?v=OdcaWD9BuNw

    Vill du veta mer om Percy Nile... Jag menar Anton, läs:

    www.antonabele.se

    SvaraRadera
  2. Alla homosexuella jag känner röstsde på Fi, pga dom är dom enda som förstår och tar queerteorin på allvar.

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Alla homosexuella jag känner röstade på moderaterna, eftersom mina vänner är småborgerliga och gillar kristall.

    SvaraRadera
  4. Jag är från landet och alla bönder jag känner röstar på moderaterna, för dom ser sig själva som egna företagare.

    SvaraRadera
  5. Fonus är en bra firma! De ska gärna få följa mig i graven.

    SvaraRadera
  6. Men vilka röstar då på kristdemokraterna? Det trodde jag att åtminstone präster gjorde.

    SvaraRadera
  7. KDS är väl ett frireligiöst parti? Präster röstade väl alltid på högern förut?

    SvaraRadera