söndag 1 november 2009

Vinterväst

Vad trevligt det är med sådana här västar utan knappar, tycker Syssloliv.

Särskilt denna årstid är västen utan knappar skön att ha under kavajen. Den v-ringade tröjan blir ibland för varm, emedan den trevliga västen utan knappar ("slipover") skapar stilfull elegans till kavajen och slipsen. Lagom varmt. Lagom akademiskt. Full pott sysslolif.

Sysslomannen klarar sig med en (max två) sådana västar. Helst ska den vara i ett tråk-klassiskt utförande, till exempel marinblått. Med en fiskbenskavaj, en tartan-rutig slips, en kraftig glasögonbåge och en välkammad lugg blir det hela trevligt och bekvämt.

Så, vad skönt det är med sådana här västar utan knappar!

4 kommentarer:

  1. Haha, sysslolif är alltid lika roligt. En sådan där måste jag skaffa mig! Tack för inlägget

    SvaraRadera
  2. Västen är ett opraktiskt plagg! Man fryser om armarna eller svettas om magen. Dessutom är det mer gubbigt än elegant. Själv bär jag väst endast till frack eller till båts.

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas sysslo funderar på föregående inlägg. "mer gubbigt än elegant"??? Bryr sig sysslomannen om sådant?
    Tack för mig!

    SvaraRadera
  4. Den var fin. fast i den där färgen ser det mest ut som om den borde sitta på en svettig basketspelare. tråk-klassiskt är nog att föredra...

    SvaraRadera